Handel

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest łódzka restauracja Ramki. O pierwszych krokach w branży gastronomicznej, przepisie na sukces lokalu, a także współczesnych wyzwaniach w... Czytaj więcej »

  • Aktualna sytuacja na polskim rynku słodyczy czekoladowych nie jest tak zmienna jak w ubiegłym roku, jednak trudno o duży entuzjazm, ponieważ nadal towarzyszą nam gospodarcze skutki konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą. Inflacja, mimo że jest niższa, to wciąż utrzymuje się na dwucyfrowym poziomie, sprzedaż detaliczna spowalnia. Wyzwaniem na pewno pozostaje ciągły wzrost cen... Czytaj więcej »

  • To już ostatni dzwonek na skompletowanie wyprawki szkolnej. Choć większość rodziców produkty szkolne zaczyna kupować w wakacje, to co czwarty zwleka z tym do ostatniej chwili. Na wybór konkretnego miejsca zakupów największy wpływ mają bogata i zróżnicowana oferta produktów, promocje i atrakcyjne ceny. Dlatego, jak wynika z badań agencji SW Research dla Carrefoura, 70 proc.... Czytaj więcej »

  • Tego lata po raz pierwszy rzemieślniczy Browar PINTA wysłał kontener swoich piw odbiorcy w Stanach Zjednoczonych. W polonijnych sklepach takich stanów jak Nowy Jork, Illinois, New Jersey, Connecticut i Floryda można już trafić na kraftowe piwa z Polski: „A ja pale ale”, „Hazy Morning” i „Dzień dobry!” – amerykańską wersję „Pierwszej pomocy”. Czytaj więcej »

  • Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców wtórnych. Sklepy chwalą się również, że coraz większą popularnością cieszą się torby papierowe, wielorazowe pojemniki na żywność, worki na śmieci wykonane z materiałów... Czytaj więcej »

  • Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) opublikował raport „Moralność finansowa Polaków 2023”. Partnerami raportu są: BIG InfoMonitor, EOS Poland, Ikano Bank i Ultimo. Głównym celem projektu jest cykliczna analiza moralności finansowej Polaków, opierająca się na ocenach poszczególnych nadużyć dokonywanych przez konsumentów. Czytaj więcej »

  • W 2022 r. nastąpiło przyspieszenie popularyzacji płatności bezgotówkowych, z użyciem których zrealizowano już 62% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce. Ubankowienie Polaków na koniec tego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% - pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze... Czytaj więcej »

  • Santorini – perła Cyklad

    Środa, 09 sierpnia 2023

    Santorini, to grecka wyspa leżąca w archipelagu Cyklad na Morzu Egejskim, odwiedzana chętnie przez turystów z całego świata. Najbardziej znane miejsca, to oczywiście Oia z niebieskimi sklepieniami budynków sakralnych, gdzie można podziwiać cudowne zachody słońca, Fira – stolica wyspy z urokliwym portem, pełna sklepików i restauracji, a także Kamari – turystyczne miasteczko,... Czytaj więcej »

  • Wybierając produkty do wrześniowej wyprawki dla naszych dzieci, często kierujemy się ceną – deklaruje tak ponad 62 proc. dorosłych przepytanych w ramach badania Barometr Providenta. Pomimo oszczędnego podejścia, najważniejszy okazuje się jednak gust dziecka, a koszty szkolnych zakupów są wysokie – co trzeci rodzic na wyprawkę przeznaczy kwotę między 501 a 1000 zł. Czytaj więcej »

  • W szczycie sezonu letniego wiele barów i restauracji musi zmierzyć się z wyzwaniem, jakim są tzw. wąskie gardła w procesie realizacji zamówień. Niewystarczająca liczba dostawców, brak odpowiedniej floty pojazdów czy wreszcie problemy z koordynacją zleceń z wielu różnych kanałów mogą skutkować niezadowoleniem klientów z obsługi i doprowadzić do wielotysięcznych strat. Na... Czytaj więcej »

  • Galopujące ceny zmieniły podejście Polaków do zakupów i sposobu podejmowania decyzji konsumenckich. Częściej porównują oferty poszczególnych sklepów, patrzą na gramatury produktów, przerzucają się na tańsze marki czy zwracają produkty, które okazały się nietrafionym zakupem. Konsumenci przyznają, że wysoka inflacja skłoniła ich także do tego, by wybierać produkty pod... Czytaj więcej »

  • W pierwszych dwóch kwartałach 2023 r. wolumen inwestycji na polskim rynku nieruchomości komercyjnych przekroczył 0,87 mld euro. To wynik o 70% niższy w porównaniu z pierwszą połową 2022 r., kiedy doszło do rekordowej sprzedaży kompleksu biurowego Warsaw Hub. Największą aktywność inwestorów można wciąż zaobserwować w segmencie magazynów. Inwestycje w tym sektorze stanowiły... Czytaj więcej »

  • Nowe parki handlowe i siedem debiutów

    Poniedziałek, 31 lipca 2023

    Na koniec II kwartału w budowie pozostawało prawie 500 000 mkw. powierzchni, w okresie od kwietnia do czerwca zadebiutowało w Polsce siedem zagranicznych marek, a swoją ofensywę kontynuowały parki handlowe. Z drugiej strony, najemcy i właściciele obiektów handlowych cały czas mierzą się z wysoką inflacją, która wpływa na wysokość ich realnych obrotów – wynika z analizy... Czytaj więcej »

  • W 2022 roku padł nowy rekord w eksporcie polskich artykułów rolno-spożywczych. Na zagraniczne rynki trafiły polskie produkty o wartości 47,6 mld euro, co oznacza 27-procentową dynamikę wzrostu. Tym samym Polska zajmuje 7 pozycję w Unii Europejskiej, ze znaczącą przewagą nad kolejną w rankingu Danią. Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem konsumentów? W jakich... Czytaj więcej »

  • InPost podpisał umowę z Allegro na obsługę przesyłek zamawianych przez użytkowników platformy do Czech. Usługa będzie dostępna od września, a docelowo będzie rozszerzana na kolejne kraje. Allegro udostępni swoją sieć partnerom logistycznym, a InPost będzie odpowiedzialny za pierwszy etap transportu, tzw. “First Mile”. Charakterystyczna etykieta przewozowa z logotypami obu... Czytaj więcej »

  • Jak oszczędzić w branży HoReCa?

    Piątek, 21 lipca 2023

    Głównym wyzwaniem obecnie stojącym przed branżą HoReCa jest wzrost kosztów. Właściciele restauracji i hoteli starają się ograniczyć wydatki poprzez między innymi wdrażanie energooszczędnych rozwiązań bądź stosowanie produktów convenience. Jak więc skutecznie oszczędzać w branży HoReCa? Odpowiedzi na to i wiele innych pytań są zawarte w e-booku „Zrównoważona... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rusza z budową City Logistics Kraków Airport II o wartości 34 mln euro, który położony będzie w sąsiedztwie Lotniska w Balicach – drugiego największego portu lotniczego w kraju. Inwestycja stanie się doskonałą platformą m.in. do obsługi logistyki ostatniej mili czy e-commerce. Czytaj więcej »

  • JELP – pierwsza na polskim rynku marka hipoalergicznych środków do praniaubrań dla dzieci - przekazała wyłączną dystrybucję swoich produktów firmie Europe Distribution Group Sp. z o.o. Czytaj więcej »

  • Summer Fancy Food Show 2023

    Poniedziałek, 17 lipca 2023

    Summer Fancy Food Show to największe wydarzenie branży spożywczej B2B w Ameryce Północnej, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z nowymi produktami spożywczymi, trendami panującymi na rynku czy wymienić się spostrzeżeniami związanymi z rozwojem technologii w branży. Tegoroczna impreza odbyła się w dniach 25-27 czerwca 2023 roku w Javits Center w Nowym Jorku. Czytaj więcej »

  • Idea zero waste, która opiera się na działaniach zapewniających ochronę wszystkich zasobów poprzez odpowiedzialną produkcję, konsumpcję, ponowne wykorzystanie i odzyskiwanie, zyskuje na popularności. W kontekście branży gastronomicznej to przede wszystkim przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności. Pojawia się pytanie, czy zero waste to trend czy nowy sposób prowadzenia biznesu? Czytaj więcej »

  • Korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur będzie obligatoryjne dopiero za rok. Jednak już teraz warto zacząć testować to narzędzie. Za błędy w fakturowaniu od początku 2025 roku będą groziły surowe kary. Teraz jeszcze wszelkie trudności można, a nawet trzeba, zgłaszać Ministerstwu Finansów. Potem będzie za późno na rozwiązywanie dylematów. Po danych resortu wprawdzie... Czytaj więcej »

  • Logistyka dla branży beverage stoi dziś przed wyzwaniem, jakim jest optymalizacja kosztów. Jednym ze sposobów na ich obniżenie mogą być kontyngenty taryfowe. Jak z nich skorzystać i jakie mogą mieć znaczenie dla odpraw celnych w imporcie? Najważniejsze informacje zebrał Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage. Czytaj więcej »

  • Allianz Trade przeprowadził badanie eksporterów z wiodących gospodarek Zachodu, wśród których znaleźli się także polscy przedsiębiorcy (ponad 400 polskich przedsiębiorstw w gronie 3000 badanych firm z 7 gospodarek Zachodu). Jakie wnioski płyną z badania dotyczącego polskich firm? Czytaj więcej »

  • Bardzo duże zmiany na rynku FMCG

    Piątek, 30 czerwca 2023

    Zmiany na rynku FMCG Są związane z dwoma siłami, które na tym rynku działają. Pierwsza to olbrzymia siła inflacyjna, która powoduje zmianę kosztu wytworzenia produktów, a następnie przekłada się dla konsumentów na zmianę cen detalicznych. Druga to zmniejszająca się siła nabywcza – a więc mniejszy zasób naszych portfeli. Do tego doszedł wybuch wojny w Ukrainie. To... Czytaj więcej »

  • Spada popyt na napoje

    Piątek, 30 czerwca 2023

    W ciągu ostatnich dwóch lat widać bardzo duży wzrost kosztów wytworzenia. Rosną ceny surowców, energii, pracy. To przekłada się na wzrost kosztów producentów, a w konsekwencji na inflację. Efektem wysokiej inflacji jest z kolei spadek konsumpcji. Podobne zjawiska zdominowały rynek napojów. Trend, który zaczyna dominować, to poszukiwanie wartości – czyli ile dostaje się za... Czytaj więcej »

  • Polskie ePłatności i PragmaGO wprowadzają innowacyjne finansowanie dla użytkowników terminali płatniczych. Na czym polega ta usługa? Dla kogo jest przeznaczona? Rozmawiamy z autorami pomysłu. Czytaj więcej »

  • Szacuje się, że wartość e-commerce w Polsce wynosi 92 mld złotych i jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie – według informacji podanych przez PARP. Nie sposób więc nie wspomnieć o kategorii zakupowej, która szturmem zdobyła w ciągu ostatnich dwóch lat e-commerce – chodzi o produkty spożywcze. Co 8. internauta (a co 3. e-kupujący) regularnie kupuje je w sieci... Czytaj więcej »

  • Summer Fancy Food Show 2023 [zdjęcia]

    Środa, 28 czerwca 2023

    Summer Fancy Food Show to największe wydarzenie branży spożywczej B2B w Ameryce Północnej, podczas którego uczestnicy mogą zapoznać się z nowymi produktami spożywczymi, trendami panującymi na rynku czy wymienić się spostrzeżeniami związanymi z rozwojem technologii w branży. Tegoroczna impreza odbyła się w dniach 25-27 czerwca 2023 roku w Javits Center w Nowym Jorku. Czytaj więcej »

  • Pomimo spowolnienia gospodarczego, w okresie wysokiej inflacji, Polacy rzucili się na luksusowe samochody, odzież, biżuterię, kosmetyki, usługi i alkohole. Te ostatnie kupowane są także w celach inwestycyjnych. Czytaj więcej »

więcej artykułów